Esittely

Taidekoulu Tuulikello on taiteen perusopetusta musiikin saralla tarjoava oppilaitos ja musiikkikoulu; Tampereen kaupungin opetusluvan alainen. Toimimme Tampereen Rudolf Steiner -koulun tiloissa Muotialassa ja harjoitamme yhteistyötä steinerkoulun kanssa. Koulurakennus on arkkitehtonisesti kaunis ja akustiikaltaan hyvä opetuspaikka.

Oppilaamme ovat steinerkoululaisia, lähiseudun asukkaita ja muita pirkanmaalaisia, asuinpaikkaan tai ikään katsomatta. Opetustunnit ajoittuvat useimmiten klo 12-20 välille, aikaan kun koululuokat tyhjenevät oppilaista.

Toimintamme motto on: taide on iloisen tekemisen asia ja kuuluu kaikille ihmisille! Emme korosta kilpailua emmekä arviointia, mutta haluamme panostaa laadukkaaseen työskentelyyn kaikilla tasoilla. Ammattitaitoiset opettajamme ovat motivoituneet opettamaan kaiken tasoisia oppilaita. Kaikki oppilaat ovat meille yksilöitä ja tahdomme, että oppilaat ja vanhemmat ovat tyytyväisiä opetukseen ja opettajiin.

Tuulikelloa hallinnoiva yhdistys on nimeltään Steinerpedagogisen taideoppilaitoksen kannatusyhdistys ry. Sen perustivat vuonna 1997 joukko Tampereen steinerkoulun opettajia ja vanhempia, saadakseen lapsilleen ja itselleen laadukasta soitinopetusta koulun tiloissa varsinaisen kouluajan päätyttyä. Yhdistyksen hallitus valitaan marraskuun vuosikokouksessa.  Halituyksen puheenjohtajana toimii Jani Mikkola.

Opetuksesta vastaa koulun opettajakunta rehtorin johdolla. Toimihenkilöitä ovat rehtorin lisäksi toimistotyöntekijä, joka vastaanottaa ilmoittautumiset ja hoitaa laskutuksen, sekä tiedottaja, joka toimii myös hallituksen sihteerinä.

Rehtorit: Vesa Sädekoski (käytännön asiat) [email protected]

Vesa Turvanen (virallinen) [email protected]

Toimistotyöntekijä/kanslisti: Laura Vilmi | [email protected]

Soitinopetusta: piano, viulu, sello, huilu, saksofoni, klarinetti, kitara, ukulele, rummut ja kantele.

Bändisoittimet: sähkökitara, sähköbasso, koskettimet, rummut

Soitinkaruselli: kantele, lyyrat, lyömäsoittimet, kellopelit ja ksylofonit, ukulelet ja muiden soittimien esittely.

Eskarilaisten muskari ja 2-5-luokkalaisille oma musisointiryhmä.

Lisäksi kysynnän mukaan kanteleryhmiä, ukuleleryhmiä ja esikouluryhmiä.

Soittotuntien hinnat löytyvät kohdasta “Ilmoittaudu”.

Soittimen hankinnassa kannattaa kääntyä opettajan puoleen.

Taidekoulu Tuulikellolla on myös jonkin verran vuokrasoittimia. Kannattaa  kysyä suoraan opettajilta!

Yhteissoitto ja esiintymiset

Taidekoulu Tuulikello järjestää erimuotoisia yhteissoittotapahtumia vuoden mittaan.

Perinteiset kevät- ja joulukonsertit antavat tilaisuuden tuoda esille omaa soittamista sekä kuulla toisten soittoa. Esiintyminen ei ole pakollista, mutta suotavaa.

Yksityis -ja pienryhmäsoitonopetukseen kuuluu myös orkesteri.

Opetuspaikka: Tampereen Rudolf Steiner -koululla, Muotialantie 79-81.

Bussit 31, 10 ja 21 tuovat ihan viereen.

Päiväkotiryhmiä Steinerpäiväkoti Sinilinnussa (koulun vieressä) toiveen mukaan.